Çift Silindir Tribometresi

Çeşitli temas basınçları ile döner-kayan kontakların bağımsız güç destekli aşınma deneyleri için analiz sistemi

  1. Genel Özellikler

    Çift Disk Silindir tibometresi, çeşitli temas basınçları ile döner-kayan kontaklar sunan bağımsız güç destekli ikili disk yapısına sahiptir.

    Silindir üzerinde silindir kurulumu, FZG testlerinin güvenilir bir öncüsü olarak geniş çapta kabul görmektedir.

    Sistemin modüler yapısı, halka üzerinde blok, halka üzerinde bilye, konformal kontaklar gibi çoklu temas yapılanmalarını mümkün kılmaktadır. Aynı zamanda modüler yapısı ile bu sistem, döner makine yataklarında, dişlilerde ve ray-tekerlek uygulamalarında kullanılan malzemelerin ve yağlayıcıların değerlendirmeleri için kullanışlı hale getirir.


    Farklı Analiz Geometreleri

    Test konfigürasyonunu hat temasından (merdane üzerinde silindir) alan (pim üzerinde silindir veya silindir üzerinde blok) veya nokta (silindir üzerinde bilye) temasına değiştirebilen bu sistem, sağladığı kullanım kolaylığı ile birlikte verimli araştırma verilerinin elde edilmesini sağlar.

    Roller on Roller - Contact Geometries - Illustration


    EŞSİZ HIZ KONTROLÜ

    Her silindirin hızı, iki servo motor kullanılarak birbirinden bağımsız olarak kontrol edilir. Bu nedenle, iki silindir için farklı mil hızları ayarlanarak değişken kaydırma/rulo oranı (%0 ila 200) elde edilebilir. Hareket yönü, yağlayıcı sürüklenmesi ve ters sürüklenme (açlık) koşullarını simüle etmek için saat yönünde veya saat yönünün tersine dönüşler ayarlanabilmektedir.

     


    SÜRTÜNME TORKU VE LİNEER AŞINMA SENSÖRLERİ

    Silindirlerin temas halindeki hareketi sırasında sürtünme torku üretilir. Bu sürtünme torku verileri, dahili bir tork sensörü tarafından elde edilir. Silindirlerin sürünme ve aşınma nedeniyle lineer yer değiştirmesi, üst mil tertibatındaki sabit bloğa sabitlenmiş bir lineer değişken diferansiyel dönüştürücü (LVDT) kullanılarak ölçülmektedir.

     


    OTOMATİK YÜKLEME

    Çift diskli tribometre, her bir milin değişken hızlı bir motor, otomatik yükleme birimi, ısıtma birimi, sürtünme torku sensörü ve doğrusal aşınma sensörü tarafından kontrol edildiği iki paralel milden oluşur.

    Servo kontrollü yükleme sistemi, çok çeşitli temas basınçları ile birlikte sürekli, rampalı ve özel yük profillerinin esnekliğini sağlar.

     


    Sıcaklık Ölçümü ve Kontrolü

    Deneyler, yağlı veya kuru koşullarda gerçekleştirilebilimektedir. Yağ haznesindeki sıcaklık değeri, gömülü ısıtıcılar ve sıcaklık sensörleri kullanılarak ayarlarlanmakta ve gözlemlenmektedir. Kuru test koşulları durumunda, daha yüksek sıcaklıklar için  yüksek sıcaklık modül opsiyonları mevcuttur.

     

     

  2. Teknik Özellikler
    • Üst numune: Silindir: 47 mm çapında, 10 mm genişliğinde (düz ve taçlı silindir). Test bloğu: 6,35 x 6,35 x 6,35 mm
    • Alt numune: Silindir: 47 mm çapında, 10 mm genişliğinde (düz silindir)
    • Hız: 2 ila 2000 rpm
    • Normal yük: 0,1 – 8 kN (otomatik yükleme)
    • Sıcaklık: 120 °C’ye kadar (yağlı koşullar). 700 °C’ye kadar (kuru koşullar)
  3. Uygulamalar
    • Farklı kayma oranlarında (dişli yağları) yüksek yük güç aktarım sistemleri için yağlayıcıların incelenmesi
    • Yağlayıcıların tribolojik davranışını ve 120°C’ye kadar çelik etkileşim araştırmaları
    • Malzeme yapısının sürtünme ve aşınma direnci davranışlarının araştırılması
    • Rulmanlarda ve demiryolu tekerleklerinde kullanılan malzemelerin yuvarlanma teması yorulma davranışları
    • Yüksek Hızlı Demiryolları ve Kentsel Metrolar İçin Bir Risk araştırmaları
    • Metal şekillendirmede kullanılan malzemelerin yüksek sıcaklık tribolojisi (700°C’ye kadar)
  4. Talep Formu
  5. Dokümanlar
  6. İlgili Ürünler